pátek 10. července 2015

Mražené krémové smoothie




Před námi je další horký víkend. To není žádný povzdech, to je konstatování. Nepatřím mezi ty, co si v zimě stěžují na zimu a sníh a v létě na horko. Naopak jsem ráda, že máme čtyři opravdu odlišitelná roční období. Jeden z příběhů z Povídek a pohádek pro malé čtenáře, který můj táta rád četl mně, bráchovi, Zuzance a dnes jej jistě bude číst či vyprávět Verunce a Tomíkovi je o Honzíkovi, jak říká dědečkovi: "Nejraději mám jaro, protože..." A dědeček na to: "Víš co, Honzíku, napiš si to do deníčku." Na konci roku se společně podívají do sešitku a najdou čtyři zápisy začínající slovy "nejraději mám jaro, léto, podzim, zimu, protože...". 

Takže... Na horkém létě mám mimo jiné ráda, že si můžeme život zpříjemňovat ledovými nápoji, zmrzlinami, nanuky, mořem čerstvého ovoce, že v lese rostou borůvky a u cesty trháme lesní jahody... Tak si se mnou pojďte vyzkoušet recept na jeden báječný nápoj, který Vás ochladí a kterým můžete klidně nahradit nějaké to denní jídlo, když nemáte díky horku hlad.


Co budete potřebovat:
  • středně velkou řepu
  • 4 hrsti borůvek
  • 1 čajovou lžičku chia semínek
  • 250 ml smetany nebo řeckého jogurtu
  • 1 čajová lžička medu




Očistěte řepu, vložte ji spolu s borůvkami a semínky španělské šalvěje zvané chia do mixéru a důkladně rozmixujte.

Do směsi přidejte lžičku medu a smetanu nebo jogurt. Vše znovu rozmixujte a pak uložte do mrazáku. V něm ponechte smoothie tak dlouho, aby nápoj začal nepatrně tuhnout, aby se v něm začaly dělat drobné krystalky, ale ne tak dlouho, aby směs ztuhla úplně.

Důkladně vymraženou směs servírujte ve skleničkách, které jste si nechali odstát v mrazničce a každou skleničku ozdobte několika borůvkami a ozdobou vykrojenou cukrářským vykrajovátkem z tenkého plátku řepy.


Užijte si trochu báječné mrazivé vášně uprostřed léta!
  






Žádné komentáře:

Okomentovat